Wybór nieruchomości

Zanim zaczniemy ubiegać się o kredyt hipoteczny powinniśmy wybrać nieruchomość, która będzie przedmiotem zabezpieczenia kredytu oraz przemyśleć i zaplanować kwestie ewentualnego remontu. W przypadku budowy należy rozpisać kosztorys budowlany. Oczywiście uprzednio warto przeliczyć swoją zdolność kredytową, aby móc zaplanować dalszy plan działania. Na tym etapie najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług pośrednika finansowego, który przeliczy wstępnie zdolność kredytową – dzięki czemu zapoznamy się z ofertą wszystkich banków w jednym miejscu, bez tracenia cennego czasu. Zdolność kredytowa może się różnić w każdym z banków – dzieje się tak, ponieważ każda instytucja bierze pod uwagę inne parametry.

Umowa przedwstępna

W przypadku zakupu nieruchomości, po analizie oraz wybraniu konkretnej nieruchomości należy podpisać umowę przedwstępną. W umowie tej powinny być zawarte dane nieruchomości, cena zakupu oraz warunki sprzedaży. Umowa przedwstępna zabezpiecza obie strony – kupującego jak i sprzedającego nieruchomość.

Wniosek i analiza kredytowa

Na tym etapie musimy podpisać wniosek wraz z niezbędnymi załącznikami. Kompletny wniosek zawiera dokumenty osobowe, finansowe oraz dokumenty dotyczące nieruchomości. Na samym początku wniosek poddawany jest analizie finansowej. Na podstawie dokumentów potwierdzających dochody obliczana jest zdolność kredytowa oraz wydawana wstępna rekomendacja. Następnie wniosek przekazywany jest do analityków, którzy badają nieruchomość pod kątem prawnym.

Decyzja kredytowa i podpisanie umowy kredytowej

Decyzja kredytowa może być pozytywna lub negatywna. Na tym etapie znamy dokładne warunki kredytu – takie jak oprocentowanie, ostateczną kwotę kredytu oraz poznajemy warunki, które są konieczne do podpisania umowy, czy też jego uruchomienia. W przypadku gdy otrzymamy decyzję pozytywną – osoba która jest odpowiedzialna za wniosek generuje umowę kredytową do podpisania, które następuje w uprzednio wybranym przez nas oddziale.

Podpisanie aktu notarialnego i wypłata kredytu

Z podpisaną umową musimy udać się do kancelarii notarialnej gdzie przeniesiemy własność i podpiszemy akt notarialny. Oczywiście powinniśmy również przeanalizować koszty notarialne oraz podatkowe. Z gotową dokumentacją musimy udać się do banku, aby pracownik mógł wydać dyspozycję uruchomienia kredytu.

 

 

opracowała Natalia Witek

Dodaj komentarz